ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

Παρέμβαση της “Πολιτείας”: Μήπως να δούμε το «Τραμ» στα σοβαρά;

Facebook
Twitter

 

Αίσθηση από την πρόταση του Πλ. Μαρλαφέκα, για την αξιοποίηση της Μελέτης του 2009, που εξασφαλίζει τη λύση στις μετακινήσεις πολιτών στην πόλη

Του Αχιλλέα Ροδίτη
Μήπως τελικά να το δούμε πιο σοβαρά και επί του πρακτέου;

Το σενάριο να αποκτήσει η Πάτρα Τραμ, ίσως για μερικούς φαντάζει εκτός δεδομένων, όμως δεν θα είναι η πρώτη φορά που η πόλη θα «σκεφτεί» κάτι τέτοιο, (μακάρι να το πράξει), αφού ήταν η… πρώτη πόλη στην Ελλάδα που δρομολόγησε Τραμ, εν έτη 1901.

Αφορμή για το σημερινό ρεπορτάζ στάθηκε η προ ημερών δήλωση – «ανοιχτή» πρόταση του Προέδρου του Επιμελητηρίου Αχαΐας κ. Πλάτωνα Μαρλαφέκα, στην εκδήλωση για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, περί της αξιοποίηση της μελέτης που είναι ήδη έτοιμη από το 2009, αλλά παραμένει «σκονισμένη» στα συρτάρια, και προβλέπει την δρομολόγηση Τραμ στην Πάτρα.

Η «Πολιτεία» δίνει έμφαση στην πρόταση καθώς μόλις τον περασμένο Απρίλιο φιλοξένησε ολοσέλιδο αφιέρωμα (ένθετη φωτογραφία) με αφορμή την συμπλήρωση 120 χρόνων από τα εγκαίνια του Τραμ της πόλης, στις 6 Απριλίου του 1901. Κάνοντας εκτενή αναφορά όχι απλώς στην ύπαρξη της μελέτης του 2009, αλλά και στα όσα αυτή προβλέπει.

ΕΝΘΕΤΗ για 1ο Θέμα
Το αφιέρωμα της “Αχαϊκής Πολιτείας” τον περασμένο Απρίλιο

Τόσο σε ότι αφορά τις τρεις διαφορετικές γραμμές που θα μπορούσαν να ενώσουν όλες τις περιοχές της Πάτρας με το κέντρο και τις άκρες της και δη με το Πανεπιστήμιο, όσο και σε ότι έχει να κάνει με τα οικονομικά στοιχεία, αφού η τεκμηριωμένη οικονομοτεχνική εκτίμηση ήταν πως ένα τέτοιο εγχείρημα θα απέβαινε κερδοφόρο!

Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛ. ΜΑΡΛΑΦΕΚΑ

Πλάτων Μαρλαφέκας φωτο για 1ο ΘΕΜΑ

Ας δούμε όμως κατ’ αρχάς, τι δήλωσε ο κ. Μαρλαφέκας:
Κατ’ αρχάς, χαρακτήρισε την συγκεκριμένη εναλλακτική μετακίνησης μέσα στην πόλη ως εκείνη που διασφαλίζει το μικρότερο δυνατό «περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Επίσης τόνισε: «Αποτελεί μια πρόταση που θα συνεισφέρει στην απρόσκοπτη λειτουργία του εμπορίου και στην προσέλκυση καταναλωτικού κοινού από τις όμορες περιοχές και όχι μόνο, ενώ παράλληλα θα θεραπεύσει σε σημαντικό βαθμό τα κυκλοφοριακά προβλήματα, συμβάλλοντας στη μείωση της ρύπανσης και διευκολύνοντας τους πολίτες στις μετακινήσεις τους».
Για το οικονομικό σκέλος είπε: «Με καθαρά χρηματοοικονομικά κριτήρια είναι βιώσιμο. Τα κοινωνικοοικονομικά οφέλη όμως είναι πολύ πιο σημαντικά καθώς θα βοηθήσει στην ανάπλαση και αναβάθμιση του κέντρου της πόλης, θα υποστηρίξει την αναδιάρθρωση της λειτουργίας των Αστικών ΚΤΕΛ Πάτρας και το βασικότερο, θα δημιουργήσει ένα συνολικό αξιόπιστο σύστημα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».
Και εξέφρασε την απορία του «που οι επόμενες Δημοτικές αρχές από το 2010 και μετά, δεν ασχολήθηκαν καθόλου με το θέμα αυτό και καλούμαστε να επιλύσουμε τα προβλήματα της πόλης με αντιδρομήσεις, αστυνομικά μέτρα και απαγορεύσεις».
Για να καταλήξει τονίζοντας «Είμαστε διαθέσιμοι να βοηθήσουμε αν πρόκειται να ασχοληθούμε σοβαρά με το μέλλον της πόλης μας».

 

ΤΙ «ΛΕΕΙ» Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ 2009
Η μελέτη έγινε επί έξι μήνες και δωρίστηκε στον Δήμο Πατρέων. Ανέλυε όλες τις κυκλοφοριακές ζώνες της πόλης καταγράφοντας τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του οδικού δικτύου.
Καταλήγει σε σχέδιο τριών διαφορετικών διαδρομών με 340 συνολικές στάσεις και συνολικό μήκος 26,4 χιλιόμετρα:
• Κέντρο πόλης – Πανεπιστήμιο
1ο ΘΕΜΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 2
• Διέλευση εντός ιστορικού κέντρου
1ο ΘΕΜΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 3
• Κέντρο πόλης – Κουκούλι – Νέο λιμάνι

1ο ΘΕΜΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 2 1

Εκτιμώμενος αριθμός επιβατών ημερησίως: 39.000 – 45.000. Και ανώτερος χρόνος μετάβασης απ’ την μια άκρη της πόλης στην άλλη; 60 λεπτά.
Ενώ προβλέπεται και συνδυασμός Τραμ και Αστικού ΚΤΕΛ ώστε να αλληλοσυμπληρώνονται και να λυθεί καθολικά το πρόβλημα μετακίνησης πολιτών. Με εξασφαλισμένη κερδοφορία μέσω εισιτηρίων (χαμηλού κόστους) αλλά και έμμεσων εσόδων (διαφήμιση κ.λπ.).

 

Δείτε Φωτό από το παλιό, το πρώτο Τραμ της Πάτρας:

1ο ΘΕΜΑ Τραμ 4

1ο ΘΕΜΑ Τραμ 1 1ο ΘΕΜΑ Τραμ 2 1ο ΘΕΜΑ Τραμ 3 1ο ΘΕΜΑ Τραμ 4

 

Από την έντυπη έκδοση της Αχαϊκής Πολιτείας:

15 e1664904514488

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top