
του Αχιλλέα Ροδίτη
Εδώ και έναν χρόνο τουλάχιστον η «Πολιτεία» προσπαθεί, με απανωτά δημοσιεύματα της, να αναδείξει το θέμα της απομάκρυνσης των εκπαιδευμένων φυλάκων του ΟΣΕ από ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις και να μεταφέρει την καταγγελία τους για την αυξημένη επικινδυνότητα που ελλοχεύει απ’ την ανάθεση αυτού του έργου σε απλούς σεκιουριτάδες.
Τα αλλεπάλληλα ρεπορτάζ προωθήθηκαν αρμοδίως δίχως όμως να σταθούν ικανά για να αλλάξει οτιδήποτε. Τη φύλαξη των διαβάσεων συνεχίζουν να κάνουν οι σεκιουριτάδες, έστω κι αν δεν έχουν ειδική πιστοποίηση ηλεκτροκίνησης, που ισχύει για τις ηλεκτρικές γραμμές του ΟΣΕ και σε εργασία κάτω των 25.000 volt, έστω κι αν οι ειδικά εκπαιδευμένοι φύλακες του ΟΣΕ είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ για 18 μήνες αλλά το 2019 τους ενημέρωσαν πως η συνεργασία τους θα έληγε στο 12μηνο, όπως πράγματι συνέβη.
Και τώρα βλέπουμε να «γεμίζει» το ίντερνετ από εικόνες και βιντεάκια τραγελαφικών καταστάσεων, με μπάρες που σηκώνονται όταν περνά το τρένο ή που κατεβαίνουν ενώ δεν περνά τρένο… Κι όλα αυτά, διότι οι σεκιουριτάδες δεν φθάνουν για όλο τον αριθμό διαβάσεων, άρα πολλές εξ αυτών λειτουργούν με το προβληματικό αυτόματο σύστημα.
Και το πλέον παράδοξο της υπόθεσης αναδύθηκε μέσα από την επώνυμη καταγγελία των πρώην φυλάκων, ότι η ανάθεση του έργου σε σεκιούριτι κοστολογείται στα 2.500 ευρώ το μήνα ανά σεκιουριτά, σε σύνολο 160 σεκιουριτάδων, δηλαδή, 400.000 ευρώ μηνιαίως, άρα κάπου στα 4,8 εκατ. ευρώ ετησίως. Όταν το κόστος για τις αμοιβές φυλάκων, όπως οι ίδιοι λένε, ήταν… 5 φορές μικρότερο. Χώρια που ο παραπάνω υπολογισμός «γεννά» ένα προφανές ερωτηματικό: άραγε κάθε σεκιουριτάς αμείβεται με 2,5 χιλιάρικα το μήνα…;
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ