Σε λειτουργία είναι και επίσημα για το επιβατικό κοινό οι σταθμοί του μετρό “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και Δημοτικό Θέατρο”. Πριν από λίγο ολοκληρώθηκε και η τελετή των εγκαινίων που έγινε παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη στον σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Το έργο που παραδίδουμε σήμερα είναι μια απόδειξη της έμφασης που δίνουμε στα έργα υποδομής, είπε ο κ. Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι αξιοποιούνται πόροι από την Ευρωπαϊκή Ενωση, το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ στάθηκε και στη συνεργασία του υπουργείου Πολιτισμού με την Αττικό Μετρό για την ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων.
«Δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά και φιλικές παρεμβάσεις προς τον πολίτη χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς- με σημαντικότερη τη γραμμή 4, αλλιώς η ζωή στο λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτη. Αυτή η γραμμή, 15 σταθμοί, σε 7 με 8 χρόνια θα μπορέσει να παραδοθεί. Οι πολίτες εδώ έδειξαν μεγάλη υπομονή, σήμερα θα αισθάνονται και μεγάλη ικανοποίηση. Εκτός από το μετρό παραδίδουμε και ωραίες πλατείες», τόνισε χαρακτηριστικά.
Παρών στην εκδήλωση ήταν και ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, επί πρωθυπουργίας του οποίου είχε ξεκινήσει το έργο. Οπως είπε ο κ. Μητσοτάκης κάποιοι παραδίδουν έργα και κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εισιτήρια.
Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε εκφράζοντας τις θερμές του ευχαριστίες «σε όσους εργάστηκαν για να παραδοθεί το έργο στην ώρα του», όπως είπε
Απευθυνόμενος στον Δήμαρχο Πειραιά, είπε ότι «μόλις λειτουργήσει το έργο θα αντιληφθείτε πόσο σημαντικό είναι για την πόλη».
«Η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς συμβαδίζει αρμονικά με τα έργα υποδομής. Σε 15-16 μήνες στο τέλος του 2023, το αργότερο στις αρχές του 2024 θα εγκαινιάσουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία, με 5 σταθμούς Μουσεία»» είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι αντιμετωπίζει επίσης τα ίδια προβλήματα, ωστόσο όπως είπε ότι η Κυβέρνηση απέδειξε ότι μπορούμε «και Μετρό και αρχαία».
Σε λίγους μήνες θα εγκαινιάσουμε και το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου πέντε σταθμοί, με κυριότερο αυτόν της Βενιζέλου, είναι και μουσεία: Και μετρό και αρχαία. Και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι: «Ο Πειραιάς αλλάζει και το πρώτο λιμάνι της χώρας αποκτά τη θέση που του αξίζει».
O διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας επεσήμανε τη σημασία του έργου στις μεταφορές στο λεκανοπέδιο, την ιδιαίτερη αισθητική των νέων σταθμών, ενώ ευχαρίστησε τους εργαζόμενους που σε χρόνο ρεκόρ και σε συνθήκες πανδημίας εργάσθηκαν για να παραδοθεί το έργο.
Στην ομιλία του στη συνέχεια ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ Κωνσταντίνος Μιντζάλης εξέφρασε τη χαρά και την περηφάνια της κοινοπραξίας για την ολοκλήρωση του έργου.
«O Πειραιάς αποκτά πλέον τις υποδομές που του αξίζουν», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών «Το χρέος της κάθε Πολιτείας που σέβεται την αποστολή της είναι να σχεδιάζει και να υλοποιεί πολιτικές που βελτιώνουν την καθημερινότητα κάθε πολίτη. Αυτό αποκτά ιδιαίτερη αξία όταν οι κοινωνίες δοκιμάζονται από διάφορες κρίσεις. Σήμερα εν μέσω τριών διεθνών κρίσεων, υγειονομικής, οικονομικής και ενεργειακής, η ελληνική Πολιτεία και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υλοποιεί με συνέπεια ένα στοχευμένο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών. Ένα σχέδιο με ενιαία λογική, αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημο, προσαρμοσμένο στις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες. Ένα σχέδιο, με άμεσα και μετρήσιμα οφέλη για την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Σήμερα, εδώ, από την καρδιά του Πειραιά, παραδίδουμε στην κυκλοφορία τους τρεις αυτούς σταθμούς. Τα Μανιάτικα, τον Πειραιά, το Δημοτικό Θέατρο που μας φιλοξενεί, ολοκληρώνοντας έτσι την επέκταση της Γραμμής 3 και εμπεδώνοντας ακόμη περισσότερο την αξία του Μετρό ως μαζικού μέσου μεταφοράς. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον προσιτό, το πλέον κοινωνικό, το πλέον λαϊκό και το πλέον φιλοπεριβαλλοντικό μέσο μεταφοράς», ανέφερε στην τοποθέτησή του ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε ιδιαίτερα στη συνεχή παρακολούθηση του έργου από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες και πρόσθεσε ότι η έκθεση των αρχαιοτήτων που παραδίδεται στην πόλη μαζί με το μετρό, συμβάλλει στην αναβάθμιση της πόλης.
Υπενθυμίζεται πως η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα – Πειραιάς» περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Συνολικά η Γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς.
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730 εκατ. ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ. Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας.
Ο σταθμός «Πειραιάς» θα αποτελεί πλέον ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, αφού εκεί συνενώνονται λειτουργικά δύο Γραμμές Μετρό ( 1 και 3), το Λιμάνι, ο Προαστιακός σιδηρόδρομος και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Ρεπορτάζ από το νέο Σταθμό “Πειραιάς”
Τα δρομολόγια
Η συχνότητα των δρομολογίων στο τμήμα Δημοτικό θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας τις ώρες αιχμής (07.30 -11.00 & 13:30 – 17:30) παραμένει στα 4΄ και τις νυχτερινές ώρες (22:00 – 00:20) μειώνεται στα 9΄ από 10΄. Στο τμήμα Αεροδρόμιο – Δημοτικό θέατρο η συχνότητα διαμορφώνεται στα 36΄.
Το πρώτο δρομολόγιο από τους σταθμούς Δημοτικό θέατρο και Δουκίσσης Πλακεντίας θα ξεκινά στις 05:30. Πρώτα δρομολόγια στις 05:30 θα ξεκινούν και από τους σταθμούς Αιγάλεω και Μοναστηράκι στην κατεύθυνση προς Δουκίσσης Πλακεντίας και από το σταθμό Εθνική ‘Αμυνα στην κατεύθυνση προς Δημοτικό Θέατρο. Το τελευταίο δρομολόγιο (Δευτέρα – Πέμπτη & Κυριακή) από το Δημοτικό Θέατρο θα γίνεται στις 23:59 και από τη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 00:03.
Παρασκευή και Σάββατο, οπότε και ισχύει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρούν στη 01:06 από το Δημοτικό Θέατρο και στη 01:10 από τη Δουκίσσης Πλακεντίας.
Τελευταίοι συρμοί από το σταθμό Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις θα αναχωρούν στις 00:23 (Δευτέρα – Πέμπτη & Κυριακή) και στη 01:30 (Παρασκευή και Σάββατο).
Η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών στη δίκτυο της ΟΣΥ
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης του συγκοινωνιακού δικτύου που έχει διαμορφώσει ο ΟΑΣΑ για τη διασύνδεση των δήμων στις περιοχές που βρίσκονται οι νέοι σταθμοί του μετρό «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο» και για τη δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων, βασίζεται σε ενισχύσεις και τροποποιήσεις λεωφορειακών γραμμών. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις:
Κατά την πρώτη φάση, με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπονται άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα ακολουθήσει η επόμενη φάση ανασχεδιασμού που θα περιλαμβάνει πρόσθετες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα απαιτηθούν μετά την ολοκληρωμένη λειτουργία της Γραμμής 3, κατόπιν εκτίμησης και αξιολόγησης της διαμορφωθείσας κατάστασης στο συγκοινωνιακό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.
Πιο αναλυτικά, έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:
-Η λεωφορειακή γραμμή 831 Αιγάλεω – Πειραιάς ενισχύεται με επιπλέον δρομολόγια καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
-Η λεωφορειακή γραμμή 810 Σχιστό – Κορυδαλλός τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός» και θα διασυνδεθεί με την Λεωφόρο Πέτρου Ράλλη.
-Η λεωφορειακή γραμμή 830 Αγία Βαρβάρα – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός».
-Η λεωφορειακή γραμμή 846 Νεάπολη – Νίκαια – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».
-Η λεωφορειακή γραμμή 900, η οποία δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια για να καλύψει την μεταβατική περίοδο μεταξύ της λειτουργίας των σταθμών μετρό «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» και των 3 νέων σταθμών του «Πειραιά», καταργείται.
Οι αφετηρίες και τέρματα των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών παραμένουν ως έχουν.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι επιβάτες μπορούν να καλούν στο πληροφοριακό κέντρο του ΟΑΣΑ 11185. Παράλληλα, όλες οι πληροφορίες για τα δρομολόγια της Γραμμής 3 του Μετρό, όπως αυτά διαμορφώνονται από Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022, είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΣΤΑ.ΣΥ.(www.stasy.gr).
Πηγή ypodomes.gr