ΠΟΛΙΤΕΙΑΕΠΙΣΤΗΜΗΚΟΙΝΩΝΙΑΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑ

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΛΙΤΖΕΡΙΝΟΣ για προαγωγικές και πανελλαδικές: Τα φροντιστήρια έκαναν… όλη τη δουλειά!

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΛΙΤΖΕΡΙΝΟΣ για κεντρικη και για ΜΟΤΟ 1

Του Αχιλλέα Ροδίτη

Άλλη μια διαφορετική σχολική χρονιά κι άλλη μια φορά που οι μαθητές προετοιμάζονται για την κρίσιμη στιγμή των προαγωγικών ή των πανελλαδικών εξετάσεων, εν μέσω κλίματος σφοδρών αντιδράσεων στην Παιδεία και υπό το άγχος των… «ιδιαίτερων συνθηκών που λόγω πανδημίας και υγειονομικής κατάστασης επικράτησαν στον χώρο της Εκπαίδευσης», όπως χαρακτηριστικά σημειώνει με δηλώσεις του στην «Πολιτεία», ο πατρινός Μαθηματικός Χριστόδουλος Λιτζερίνος.

Τονίζοντας πως: «η κατάσταση της ελληνικής Εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια ορίζεται από μια χαλάρωση στην εκπαιδευτική διαδικασία, λόγω της πανδημίας» και προσθέτοντας ότι: «Για πρώτη φορά βιώνουμε την ανεπαρκή διδαχή στην αίθουσα διδασκαλίας, καθώς οι αλλεπάλληλες απουσίες μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, την κατέστησαν ανενεργή πολλές φορές».

κεντρικη εξετάσεις μαθητές 1

Όλα αυτά μάλιστα αποτελούν διαπιστώσεις που δεν εκφράζονται μόνο από τον εν λόγω καθηγητή, ο οποίος μάλιστα προέρχεται από τον χώρο των Φροντιστηρίων κι όχι από τη δημόσια Εκπαίδευση, (και αυτό έχει τη δική του ξεχωριστή σημασία), αλλά από το σύνολο των Εκπαιδευτικών της χώρας.

Κάτι που άλλωστε φάνηκε  στην πρόσφατη απόφαση της ΟΛΜΕ να εξαγγείλει πανελλαδική κινητοποίηση για μεθαύριο (11/5), με αιτήματα:

1) την άμεση περικοπή της εξεταστέας ύλης σε όλες τις τάξεις και

2) τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστής Βάσεις Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.).

Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας από καθηγητές θα πραγματοποιηθούν ταυτοχρόνως στην Αθήνα και σ’ ολόκληρη την ελληνική επικράτεια , με «ανοιχτή» πρόσκληση συμμετοχής σε γονείς και μαθητές.

 

Η ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ

Αλλά ας δούμε, πού ακριβώς εστιάζεται το πρόβλημα και ποιο είναι το σημείο τριβής μεταξύ εκπαιδευτικών και ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Ως γνωστόν, η ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών τμημάτων υπολειτούργησε λόγω του υγειονομικού πρωτοκόλλου, που προέβλεπε το κλείσιμο του τμήματος μόνο εάν νοσούσε  ταυτόχρονα το 50% των μαθητών/τριών +1.

Έτσι, για μεγάλο χρονικό διάστημα χιλιάδες τμήματα υπολειτουργούσαν, αφού οι ασθενείς μαθητές/τριες προσέγγιζαν αλλά δεν άγγιζαν το παραπάνω όριο. Επιπροσθέτως, πολλά περισσότερα παιδιά υποχρεώθηκαν να χάσουν τα μαθήματά τους, προκειμένου να υποβληθούν σε αλλεπάλληλα rapid tests στις δημόσιες δομές, στο πλαίσιο της ιχνηλάτησης κρουσμάτων που καθιέρωσε το υπουργείο Παιδείας.

«Είναι λοιπόν προφανές ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξήχθη μετ’ εμποδίων και κάθε άλλο παρά φυσιολογική μπορεί να χαρακτηριστεί η φετινή σχολική χρονιά. Προστέθηκαν νέα μαθησιακά κενά στα έτσι κι αλλιώς υφιστάμενα λόγω της 8μηνης τηλεκπαίδευσης των προηγούμενων ετών», επισημαίνει η ΟΛΜΕ.

 

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΛΙΤΖΕΡΙΝΟΣ για κεντρικη και για ΜΟΤΟ 4

«Οι εξετάσεις προσαρμόζονται σε δύσκολα και σταθμισμένα θέματα που δεν είμαι σίγουρος ότι έχουν γίνει σε όλες τις σχολικές αίθουσες», δηλώνει ο φροντιστής Χριστόδουλος Λιτζερίνος

 

ΤΑ… ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΕΚΑΝΑΝ ΤΗ «ΔΟΥΛΕΙΑ»

Από την πλευρά του, ο Μαθηματικός Χριστόδουλος Λιτζερίνος, ως καθηγητής στον χώρο των φροντιστηρίων, και συγκεκριμένα ως εκπαιδευτικός υπεύθυνος στα εκπαιδευτικά κέντρα «ΟΡΜΗ – ΑΡΙΣΤΑ», δίνει την κοινή συνισταμένη της κατάστασης εξηγώντας:

«Οι προαγωγικές εξετάσεις μπορεί να γίνονται σε έκτακτες συνθήκες και για πρώτη φορά, στα Λύκεια, θα είναι προσαρμοσμένες στις άκρως ιδιαίτερες συνθήκες της Τράπεζας Θεμάτων. Σε δύσκολα και σταθμισμένα θέματα που δεν είμαι σίγουρος ότι έχουν γίνει σε όλες τις σχολικές αίθουσες».

Με άλλα λόγια, ο κ. Λιτζερίνος περιγράφει μια «πικρή» αλήθεια: Ότι τις «ιδιαίτερες συνθήκες» που επιβλήθηκαν από την πολιτεία για την προετοιμασία των μαθητών, έσπευσαν να καλύψουν τα φροντιστήρια και ουδείς βεβαιώνει ότι μπόρεσαν να καλυφθούν από τα δημόσια σχολεία! Εν ολίγοις, δηλαδή, τα φροντιστήρια ήταν που έκαναν την… «λάντζα», καλύπτοντας τα κενά της δημόσιας εκπαίδευσης.

«Έτσι κάναμε κι εμείς στα Εκπαιδευτικά Κέντρα ΟΡΜΗ – ΆΡΙΣΤΑ», υπογραμμίζει ο κ. Λιτζερίνος, «αφού σε συντονισμό με τη διεύθυνση και τους διδάσκοντες, από την αρχή του σχολικού έτους διαμορφώσαμε την διδαχή της ύλης με τρόπο τέτοιο που να βγει όλη η ύλη στην ώρα της.

Για τις απαιτούμενες επαναλήψεις, να δοθούν στους μαθητές βιβλία με θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, να λύνονται μέσα στην σχολική αίθουσα με την μορφή της επανάληψης κ.λπ.».

«Τα προβλήματα είναι αρκετά, με κυρίαρχο την κατανόηση της ύλης. Κι επειδή δεν μπορεί να υπάρχει κενό στη φύση, συνεπώς και στην εκπαιδευτική διαδικασία, αυτή την ανεπάρκεια έρχεται να καλύψει η παράλληλη εκπαίδευση που παρέχεται στα φροντιστήρια», επισημαίνει με νόημα ο κ. Λιτζερίνος, αναδεικνύοντας μάλιστα το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του φροντιστηρίου που υπηρετεί.

 

ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

Τις «ιδιαίτερες συνθήκες» υπογραμμίζει ο κ. Λιτζερίνος και για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων. Τονίζοντας ότι: «στα τριάντα χρόνια που υπηρετώ της πανελλήνιες από τη θέση του φροντιστή εκείνο που δεν αλλάζει ποτέ είναι ο κώδικας ψυχολογίας των παιδιών. Αυτός περιγράφει τη σχέση με τα μαθήματα του και ο τρόπος προετοιμασίας του».

Σημειώνει δε, ότι: «Είναι άξιο λόγου και γνωστό ότι άγχος έχουν οι διαβασμένοι υποψήφιοι, δηλαδή αυτοί που διεκδικούν τις υψηλόβαθμες σχολές. Οι υποψήφιοι οφείλουν να γνωρίζουν ότι οι Πανελλήνιες είναι ένας διαγωνισμός και ότι η ζωή δεν τελειώνει με αυτές».

 

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΛΙΤΖΕΡΙΝΟΣ για κεντρικη και για ΜΟΤΟ 3

 

«ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ» Ή ΠΑΙΔΕΙΑ…;

Τελικά, τι είναι τα φροντιστήρια; Είναι η… «παραπαιδεία» ή μήπως είναι η βάση της Παιδείας πια; Στο ερώτημα, ο πατρινός Μαθηματικός, απαντά ευθέως: «Τα φροντιστήρια είναι καταξιωμένος θεσμός στην ελληνική κοινωνία και έχουν θέση που τους πρέπει στη συνείδηση του κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδας. Είναι γνωστό σε όλους ότι χωρίς την ύπαρξη τους θα ήταν αλλιώς, προς το χειρότερο, τα πράγματα. Η δημόσια εκπαίδευση έχει παθογένειες χρόνων που ταλανίζουν την συνδυαστική εκπαιδευτική διαδικασία».

Επισημαίνει επίσης ότι η παράλληλη εκπαίδευση ίσως υπάρχει και με άλλους τρόπους εφαρμογής σε όλο τον γνωστό αναπτυγμένο κόσμο. «Τα κάστανα θα είναι πάντα στη φωτιά και θα χρειάζονται οι ειδικοί για να τα βγάλουν και να τα προτείνουν ως ένα εξαιρετικό έδεσμα που μας συντροφεύει και μας ομορφαίνει τις χειμωνιάτικες στιγμές μας», καταλήγει.

Επικαλούμενος μάλιστα τις αναρίθμητες επιτυχίες που καταγράφει το κέντρο ΟΡΜΗ – ΑΡΙΣΤΑ σε όλες τις τάξεις, από το Δημοτικό ως το Λύκειο, αλλά και το συντριπτικό ποσοστό εισαγωγής σε σχολές προτίμησης των υποψηφίων των πανελλαδικών.

Σημειώνοντας: “Τα Εκπαιδευτικά Κέντρα ΟΡΜΗ ΑΡΙΣΤΑ τόσο στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο με τα πιστοποιημένα τους προγράμματα, με την ανάπτυξη τους σε όλη την πόλη δίνουν με τα σωστά δίδακτρα εκπαιδευτικές υπηρεσίες υψηλότερου επιπέδου που καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών. Οι υποτροφίες σε αριστούχους μαθητές και οι ειδικές τιμές σε ανέργους και πολύτεκνους μας γεμίζουν χαρά καθώς συνδράμουν με τον τρόπο τους στην Πατρινή οικογένεια. Οι επιτυχίες μας και μάλιστα οι επιτυχίες στις πρώτες σχολές εισαγωγής μας γεμίζουν χαρά και μας δίνουν δύναμη για το μέλλον”.

 

 

 

 

You may also like

Comments are closed.