Να γιατί ΔΕΝ θα δούμε Yδροπλάνα ούτε φέτος σε Πάτρα και Ιόνιο

Facebook
Twitter

Ρεπορτάζ: Του Αχιλλέα Ροδίτη

 

 * Η επένδυση που θα ενώσει την Πάτρα με το Ιόνιο, μένει «προσθαλασσωμένη» όχι μόνο εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία αλλά κυρίως λόγω καθυστερήσεων στις αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων στα νησιά

…Ούτε φέτος πέταξαν τα υδροπλάνα από την Πάτρα αλλά ούτε και προβλέπεται να αποθαλασσωθούν απ’ το λιμάνι της πόλης ως το τέλος και του φετινού καλοκαιριού.

Μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο φάνηκε στον ορίζοντα ένα ενθαρρυντικό «φως» και όλα έδειχναν πως η υπόθεση «Υδροπλάνα», (που κυριολεκτικά έχει περάσει από σαράντα… χιλιάδες κύματα), θα μπορούσε επιτέλους να πάρει «σάρκα» και «οστά» μέσα στο 2022.

Και προσδιοριζόταν η περίοδος της Άνοιξης ως ένα λογικό χρονικό όριο κατά το οποίο ίσως να ξεκινούσαν οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις. Θεωρούνταν σίγουρο ότι αυτό το καλοκαίρι θα ήταν σίγουρα η εποχή ορόσημο για την έναρξη των πτήσεων και το «άνοιγμα» του αερο-δικτύου που θα ένωνε την Πάτρα με τα νησιά του Ιονίου, και τα Ιωάννινα, αλλά και περιοχές στα ανατολικά, (στο πλαίσιο ενός συνδυασμού δρομολογίων με υδροπλάνα από και προς νησιά του Αιγαίου).

 

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ

Δυστυχώς, κανένα από τα παραπάνω σενάρια δεν επαληθεύτηκε. Και δυστυχώς δεν προβλέπεται αυτό να συμβεί στους επόμενους μήνες, εντός δηλαδή καλοκαιριού, με τις ελπίδες πια να μετακινούνται χρονικά προς τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Γιατί;;;

Μία πολύ σημαντική αιτία είναι το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία και η γενικότερη αλλαγή δεδομένων γύρω από την ενεργειακή έκρηξη διεθνώς.

Όμως πηγές του χώρου των υπό αναμονή υδροπλάνων της Πάτρας αναφέρουν πως το σημαντικότερο και πιο καθοριστικό όλων είναι… η μη ετοιμότητα από περιοχές στις οποίες τα υδροπλάνα θα πρέπει να πραγματοποιούν τα δρομολόγια από και προς Πάτρα.

Με άλλα λόγια, έτοιμα και αδειοδοτημένα είναι μόνο 3 υδατοδρόμια:

  • της Πάτρας,
  • της Κέρκυρας και
  • των Παξών

Απομένουν όμως τα υπόλοιπα νησιά: η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, ακόμα και η Λευκάδα προκειμένου να συμπληρωθεί όλο το παζλ του δικτύου δρομολογίων με υδροπλάνα.

«Μόνο τότε θα είναι πλήρες το σχέδιο πτήσεων, άρα θα μπορεί η εταιρεία να προχωρήσει δυναμικά σε ένα ξεκίνημα έστω με δοκιμαστικές πτήσεις στην αρχή τις οποίες θα αυξάνει αναλογικά μέρα με τη μέρα», σημειώνει άνθρωπος που γνωρίζει το θέμα.

 

ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ… ΣΟΒΑΡΑ;

Είναι με άλλα λόγια φανερό ότι έχουν σημειωθεί τρομερές καθυστερήσεις σε συγκεκριμένες περιοχές που θα πρέπει να προχωρήσουν για να ανοίξει ο δρόμος για την έλευση των υδροπλάνων.

Και το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι αν οι περιοχές αυτές έχουν πάρει στα σοβαρά την υπόθεση ή έχουν υποτιμήσει τις προοπτικές που ανοίγονται.

Όταν μάλιστα οι επενδυτές που έχουν επιδείξει ενεργό ενδιαφέρον και έχουν κάνει ένα τολμηρό βήμα, με αεροπλάνα που η λειτουργία τους ξεπερνά σε κόστος τις 100 χιλιάδες ευρώ μηνιαίως. Και που δυστυχώς η αποφασιστικότητα τους δεν φαίνεται να ακολουθείται με τον αναγκαίο βηματισμό από πλευράς των κατά τόπους φορέων.

 

Η ΠΑΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ

Το θέμα των υδροπλάνων έχει σαφώς περάσει διά πυρός και σιδήρου. Γεγονός είναι πάντως ότι η Πάτρα επέδειξε καλά αντανακλαστικά.

Θυμίζουμε ότι από τον Ιούλιο του 2020 υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης του δικαιώματος διαχείρισης και λειτουργίας των υποδομών του υδατοδρομίου της πόλης που βρίσκεται στο κρηπίδωμα Νο11 της οδού Άστιγγος.

Η σύμβαση 12ετούς παραχώρησης είχε υπογραφεί από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠΑ ΑΕ, Παναγιώτη Τσώνη και τους εκπροσώπους της ΙΚΕ «Υδατοδρόμιο Λιμένος Πατρών», κ. Νικόλα Χαραλάμπους, Πρόεδρο & CEO της Hellenic Seaplanes και κ. Αναστάσιο Γκόβα, Πρόεδρο της Ελληνικά Υδατοδρόμια .

ένθετη υπογραφή σύμβασης στον ΟΛΠΑ τον Ιούλιο 2020 για τα Υδροπλάνα
Από την υπογραφή σύμβασης στον ΟΛΠΑ, τον Ιούλιο 2020, για τα Υδροπλάνα

 

ΠΟΣΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ…

“ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ” ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ

29 υδατοδρόμια είναι συνολικά σε πορεία αδειοδότησης σε όλη την Ελλάδα, ανεβάζοντας τις προσδοκίες για την λειτουργία ενός επαρκούς δικτύου ειδικότερα σε απομακρυσμένες ή σε περιοχές με ελλιπή πρόσβαση.

Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική ερώτηση στη Βουλή, μέχρι σήμερα έτοιμες υποδομές υδατοδρομίων υπάρχουν σε τρεις περιοχές: ΚΕΡΚΥΡΑ, ΠΑΞΟΙ και ΠΑΤΡΑ (όπως αναφέρεται παραπάνω). Τα εν λόγω υδατοδρόμια είχαν αδειοδοτηθεί με παλαιότερες διατάξεις!! 

Και από τότε μόλις τώρα μπαίνουν σε διαδικασία αδειοδότησης στην ελληνική επικράτεια 29 υδατοδρόμια στις περιοχές:

  • ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ,
  • ΣΚΥΡΟΣ,
  • ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ,
  • ΣΚΟΠΕΛΟΣ,
  • ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ,
  • ΠΑΤΜΟΣ,
  • ΤΗΝΟΣ,
  • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ,
  • ΚΑΛΑΜΑΤΑ,
  • ΣΗΤΕΙΑ,
  • ΧΙΟΣ,
  • ΛΑΥΡΙΟ,
  • ΣΙΦΝΟΣ,
  • ΠΥΛΟΣ,
  • ΚΑΒΑΛΑ,
  • ΗΡΑΚΛΕΙΟ,
  • ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ,
  • ΟΘΩΝΟΙ,
  • ΕΡΕΙΚΟΥΣΑ,
  • ΜΑΘΡΑΚΙ,
  • ΚΥΛΛΗΝΗ,
  • ΑΙΔΗΨΟΣ,
  • ΑΛΙΒΕΡΙ,
  • ΚΑΡΥΣΤΟΣ,
  • ΚΥΜΗ,
  • ΧΑΛΚΙΔΑ,
  • ΨΑΡΑ,
  • ΑΛΙΜΟΣ,
  • ΟΙΝΟΥΣΕΣ.
Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top