ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΕΙΑ

Δυτική Ελλάδα: Τα δύο σημαντικά οδικά έργα που βάζει μπροστά το Υπουργείο Υποδομών

tsakona pyrgos
Βήματα μπροστά για δύο μεγάλα έργα της Δυτικής Ελλάδας, κάνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για το οδικό τμήμα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, καθώς και για το έργο οδικής σύνδεσης Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. 

Για το πρώτο έργο, τις μελέτες έχει αναλάβει η Ολυμπία Οδός, ενώ με βάση τις μελέτες που θα εκπονηθούν, θα κριθούν και τα έργα που θα χρειαστούν να γίνουν, προκειμένου να καθοριστεί και το τελικό κόστος. Στη συνέχεια θα αναζητηθεί ευρωπαϊκή χρηματοδότηση με συμμετοχή και της Ολυμπίας Οδού, όπως έγινε και στο τμήμα Πάτρα – Πύργος.

Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα είχε απενταχθεί από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το 2013 προκειμένου να γίνει επανεκκίνηση των εργασιών κατασκευής του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα, οι οποίες είχαν διακοπεί εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Επανεντάχθηκε στη σύμβαση παραχώρησης τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ενωση των χρηματοδοτικών δαπανών για την κατασκευή του Πάτρα – Πύργος, με επέκταση της σύμβασης της “Ολυμπίας Οδού”.

Μέσω του εν λόγω οδικού δικτύου επίσης, συνδέονται τα λιμάνια της Καλαμάτας, Κυπαρισσίας, Κυλλήνης και Κατάκολου, όπως και τα αεροδρόμια Καλαμάτας και Αράξου, ενώ με την υλοποίησή του θα ολοκληρωθεί το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών στην Πελοπόννησο.

Το σήμα για την επανέναρξη του έργου και την επικαιροποίηση της μελέτης από τον παραχωρησιούχο, δόθηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον πρωθυπουργό, το καλοκαίρι. “Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν οι προοπτικές υλοποίησης του έργου και δόθηκαν οι απαραίτητες κατευθύνσεις προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι αναγκαίες μελέτες από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τελικό στόχο τη χρηματοδότησή του το επόμενο διάστημα”, αναφερόταν στην ανακοίνωση του γραφείου του πρωθυπουργού.

Παράλληλα, το Υπουργείο προχωρά στην πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για το έργο “Μελέτη οδικής σύνδεσης πόλης Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και Περ/κης Οδού Αγρινίου”.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στη Βουλή για το συγκεκριμένο έργο είχε με σαφήνεια συνδέσει τις μελέτες με τη χρηματοδότηση του έργου, το οποίο έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό περί τα 80 εκατ. ευρώ.

“Ό,τι μελέτες υπάρχουν δεν έχουν επικαιροποιηθεί”, είχε πει ο Υπουργός προσθέτοντας ότι “στις μελέτες περιλαμβάνεται η μελέτη κόστους – οφέλους, κάτι που είναι πολύ σημαντικό, αν θέλουμε να πάρουμε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η κυκλοφοριακή έρευνα, καθώς και η έρευνα προέλευσης και προορισμού”. “Αυτά”, εξήγησε ο κ. Καραμανλής, “θα μας δώσουν μία πολύ σαφή εικόνα για το κατά πόσο το έργο είναι χρηματοδοτήσιμο και ποια τεχνικά χαρακτηριστικά πρέπει να έχουμε για τον συγκεκριμένο οδικό άξονα, έτσι ώστε να πετύχουμε χρηματοδότηση από τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης”.

Με το έργο της οδικής σύνδεσης της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό θα μειωθούν οι χρόνοι μετακίνησης, ενώ η σύνδεση προβλέπεται μέσω του κόμβου Αγγελοκάστρου, με διέλευση νότια του υφιστάμενου στρατιωτικού αεροδρομίου, με κατάληξη στη νέα δυτική περιφερειακή οδό της πόλη του Αγρινίου.

Πηγή Capital.gr

You may also like

Comments are closed.