ΥΓΕΙΑ

Λίμπιντο: Οκτώ κόλπα που την ενισχύουν και βελτιώνουν τη σεξουαλική ζωή

517429750 sex couple love

Το σεξ βρίσκεται πια παντού γύρω μας: Στην τηλεόραση, τον κινηματογράφο, τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Όλοι μιλούν γι’ αυτό ως κάτι που πρωταγωνιστεί στη ζωή. Κι ενώ για κάποιους αυτό είναι αλήθεια, υπάρχουν κι εκείνοι που δεν χαρακτηρίζονται από τόσο έντονη ερωτική επιθυμία ή σεξουαλική ζωή. Όπως διευκρινίζει η σεξολόγος και σύμβουλος σεξουαλικότητας, Jess O’Reilly, δεν υπάρχει ενιαίο πρότυπο ή εμπειρικός κανόνας για το πόση σεξουαλική επιθυμία πρέπει να διέπει κάποιον και όλες οι διαφορετικές διακυμάνσεις είναι φυσιολογικές. Ωστόσο, πολλές φορές, οι απόψεις που μεταδίδονται στο διαδίκτυο και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κάνουν εκείνους που δεν έχουν έντονη λίμπιντο να αισθάνονται άσχημα ή ενοχικά γι’ αυτό. «Η χαμηλή επιθυμία αποτελεί πρόβλημα μόνο εάν κάποιος το νιώθει και το αντιλαμβάνεται έτσι. Μερικοί άνθρωποι αποζητούν τη σεξουαλική επαφή πολλές φορές την ημέρα, ενώ άλλοι καθόλου. Είναι και τα δύο απολύτως υγιή», λέει χαρακτηριστικά η δρ. O’Reilly.

Η λίμπιντο μπορεί να επηρεαστεί από τις ορμόνες, την ψυχική κατάσταση, το στρες, τη λειτουργία του εγκεφάλου και τα πρότυπα συμπεριφοράς. Καθένας χαρακτηρίζεται από διαφορετικά επίπεδα λίμπιντο, τα οποία ενδέχεται επίσης να κυμαίνονται σε διαφορετικά επίπεδα ανάλογα με τις περιστάσεις.

Αν θέλετε να ενισχύσετε τη σεξουαλική σας ορμή, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Η δρ. O’Reilly συνιστά να ξεκινήσετε από τον τρόπο ζωής ή τις συνθήκες στη σχέση σας που ενδέχεται να επηρεάζουν αρνητικά την ερωτική επιθυμία.

Πώς θα τονώσετε τη σεξουαλική σας ορμή

Το άγχος μπορεί να προκαλέσει διάφορα συμπτώματα, συμπεριλαμβανομένης της μειωμένης λίμπιντο. Η αύξηση της κορτιζόλης που σημειώνεται όταν νιώθετε άγχος μπορεί να επηρεάσει τη σεξουαλική σας επιθυμία. Μια έρευνα του 2018 από το BBC διαπίστωσε ότι το 45% των ερωτηθέντων είπε ότι το άγχος επηρέαζε αρνητικά την σεξουαλική ορμή. Η χαμηλή σεξουαλική ορμή εξαιτίας άγχους παρατηρείται πιο συχνά στις γυναίκες απ’ ό,τι στους άνδρες, σύμφωνα με έρευνα. Αν χρειάζεται, ζητήστε βοήθεια από το/τη σύντροφό σας ή έναν θεραπευτή. Εναλλακτικά, μπορείτε να δοκιμάσετε τεχνικές, όπως ο διαλογισμός, η τακτική άσκηση, η γιόγκα, οι τεχνικές αναπνοής και το περπάτημα.

2. Πειραματιστείτε και παρατηρήστε τι σας προκαλεί διέγερση

«Η ερωτική επιθυμία δεν εμφανίζεται πάντα αυθόρμητα. Οι περισσότεροι άνθρωποι πρέπει πρώτα να νιώσουν διέγερση και μετά επιθυμία. Εάν απλώς περιμένετε να συμβεί, μπορεί να μην έρθει ποτέ», λέει η O’Reilly. Υπάρχουν πολλοί τρόποι διέγερσης, με την ειδικό να προτείνει μερικούς, όπως οι σεξουαλικές φαντασιώσεις, τα σεξουαλικά βοηθήματα, η ερωτική μουσική και άλλα. Σημασία έχει να γίνετε δημιουργικοί και να πειραματιστείτε με ό,τι σας ενεργοποιεί και αυξάνει την επιθυμία σας.

3. Μην αγχώνεστε για την απόδοσή σας

Το άγχος για τις επιδόσεις, η πίεση και το στρες γύρω από το σεξ είναι πιθανό να περιορίσουν τη διέγερση και την επιθυμία σας. «Η πίεση είναι ο αντίποδας της ευχαρίστησης, οπότε αν πιέζεστε να κάνετε σεξ με έναν συγκεκριμένο τρόπο ή μια συγκεκριμένη συχνότητα, μπορεί να καταλήξετε να χάσετε εντελώς το ενδιαφέρον σας», υποστηρίζει η δρ. O’Reilly. Αφιερώστε χρόνο για να γνωρίσετε πραγματικά τον σεξουαλικό εαυτό σας. Αφιερώστε χρόνο στο να παρατηρήσετε πώς αντιδρά το σώμα σας στη σεξουαλική διέγερση. Η ειδικός συστήνει, επίσης, να ανεπιφύλακτα τη χρήση της ενσυνειδητότητας, μιας τεχνικής που έχει μελετηθεί και υποστηρίζεται ότι έχει εξαιρετικά αποτελέσματα στην ενίσχυση της λίμπιντο. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2014 σε 117 γυναίκες με χαμηλή λίμπιντο, η ενσυνειδητότητα μείωσε σημαντικά τη «δυσφορία που σχετίζεται με το σεξ».

4. Εξασφαλίστε επαρκή ύπνο και ξεκούραση

Ο ύπνος επηρεάζει πολλές πτυχές της υγείας και της συμπεριφοράς, συμπεριλαμβανομένης της σεξουαλικής ορμής. Μια μελέτη του 2019 διαπίστωσε ότι η έλλειψη ποιοτικού ύπνου σχετίζεται με τη χαμηλή λίμπιντο, καθώς και με τη δυσκολία των γυναικών να έρθουν σε οργασμό. Η εξάντληση μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη επιθυμίας για σεξ. Δώστε προτεραιότητα στον ύπνο σας, περιορίζοντας τον χρόνο οθόνης, την κατανάλωση καφεΐνης και αλκοόλ πριν κοιμηθείτε και τηρώντας μια σταθερή ρουτίνα ύπνου.

5. Αντιμετωπίστε τα προβλήματα στη σχέση σας

Όταν είστε σε μια σχέση που αντιμετωπίζει ένταση και προβλήματα, είναι πολύ πιθανό να επηρεαστεί αρνητικά η ερωτική σας ζωή. «Αν αντιμετωπίζετε αγανάκτηση και συγκρούσεις, είναι σχεδόν απίθανο να νιώσετε ερωτική επιθυμία», λέει η δρ. O’Reilly. Είναι προτιμότερο να συζητήσετε και να δουλέψετε από κοινού για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, αντί να τα αγνοήσετε, ελπίζοντας ότι θα εξαφανιστούν.

6. Αποκλείστε τους πιθανούς κινδύνους μιας σεξουαλικής επαφής

Το ενδεχόμενο μιας αρνητικής συνέπειας από την σεξουαλική επαφή, όπως για παράδειγμα μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη ή μια λοίμωξη από σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα μπορεί να αποτελεί τροχοπέδη για τη λίμπιντό σας. Για να απολαύσετε τη σεξουαλική εμπειρία χωρίς να ανησυχείτε, χρησιμοποιήστε μεθόδους προφύλαξης και μιλήστε ανοιχτά με το/τη σύντροφό σας για τις ανησυχίες σας. Μερικοί άνθρωποι βιώνουν επίσης ανεπιθύμητο πόνο κατά τη σεξουαλική επαφή. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας για να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα.

7. Μιλήστε με έναν θεραπευτή

Η συζήτηση με έναν σύμβουλο ψυχικής υγείας ή έναν θεραπευτή σεξουαλικής υγείας μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τυχόν υποκείμενους ψυχολογικούς λόγους που συμβάλλουν στη χαμηλή λίμπιντο. Η δρ. O’Reilly λέει ότι αυτή η λύση είναι ιδανική αν νιώθετε ντροπή για το σεξ ή την εικόνα του σώματός σας ή αν φέρετε κάποια τραυματική εμπειρία. Εάν υπάρχει κάποια υποκείμενη ψυχολογική αιτία, τότε θα πρέπει πρώτα να αντιμετωπίσετε το θεμελιώδες ζήτημα, ώστε να μπορέσετε να απολαύσετε και πάλι τη σεξουαλική σας ζωή.

8. Αγαπήστε το σώμα σας

Η χαμηλή σεξουαλική ορμή σε γυναίκες και άνδρες μπορεί να προκληθεί εξαιτίας χαμηλής αυτοπεποίθησης. Οι κοινωνικές πιέσεις, τα μέσα ενημέρωσης και τα ευρέως αποδεκτά πρότυπα κάνουν μερικούς ανθρώπους να μην αισθάνονται καλά με το σώμα τους κι αυτό είναι ικανό να μειώσει τη σεξουαλική επιθυμία. Αγαπήστε τον εαυτό σας. Αν αυτό σας φαίνεται δύσκολο, η ειδικός προτείνει μερικές λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν:

  • Κρατήστε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης.
  • Καταναλώστε υγιεινές τροφές που σας κάνουν να αισθάνεστε καλά
  • Ασκηθείτε με τρόπους που σας ταιριάζουν
  • Απευθυνθείτε σε έναν ψυχοθεραπευτή
  • Ντυθείτε με τρόπο που σας κάνει να νιώθετε αυτοπεποίθηση και άνεση.
  • Περιορίστε αυτά που σας κάνουν να αισθάνεστε άσχημα για τον εαυτό ή το σώμα σας

Οι υγιεινές συνήθειες του τρόπου ζωής, όπως η άσκηση, η σωστή διατροφή, η επίγνωση και η αγάπη για τον εαυτό σας μπορούν να επαναφέρουν τη λίμπιντό σας στα επιθυμητά επίπεδα. Να θυμάστε ότι το παν είναι να είστε εσείς ευχαριστημένοι με την ερωτική σας ζωή.

You may also like

Comments are closed.

More in:ΥΓΕΙΑ