ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από μισό δισ. τα deals για 4* και 5* ξενοδοχεία στη διετία

luxury hotel 768x432 1

Σε χαμηλά επίπεδα, κάτω του 10% παραμένει το μερίδιο των «επώνυμων» ξενοδοχείων στην Ελλάδα, παρά το ενδιαφέρον των ξένων αλυσίδων που συνεχώς επιχειρούν τα τελευταία χρόνια να διευρύνουν το αποτύπωμά τους στους ελληνικούς προορισμούς. Την ίδια στιγμή, τα τουριστικά ακίνητα παραμένουν σταθερά, η κατηγορία εκείνη στο εγχώριο real estate που προσελκύουν το υψηλότερο ενδιαφέρον από πλευράς των επενδυτών, εγχώριων και ξένων, με τις γνωστοποιηθείσες συναλλαγές από τα 5 εκατ. ευρώ και πάνω στις κατηγορίες των 4 και 5 αστέρων να αντιστοιχούν σε μισό δισ. ευρώ και πλέον- αν ληφθούν υπόψη και συναλλαγές το ύψος των οποίων δεν έχει ανακοινωθεί- την τελευταία διετία.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την τελευταία ανάλυση της γνωστής εταιρείας συμβούλων ακινήτων Colliers Greece για τον τουρισμό, με τους επιτελείς του ευρωπαϊκού κλάδου της Colliers International που βρέθηκαν προ ημέρων στην Αθήνα με αφορμή τον ένα χρόνο συνεργασίας στην Ελλάδα να δηλώνουν ότι η χώρα μας έχει ανέβει στην ευρωπαϊκή κατάταξη ως επενδυτικός προορισμός με πολύ αυξημένο το ενδιαφέρον για τον τουρισμό: «Δεδομένου ότι οι συνθήκες, όπως διαμορφώνονται τώρα στο real estate ώριμων ευρωπαϊκών αγορών, με πιέσεις στις τιμές όπως συμβαίνει για παράδειγμα στην περίπτωση της Γερμανίας, οι επενδυτές θα αναζητήσουν σίγουρα ευκαιρίες εκεί. Παρόλ’ αυτά, με τον τουρισμό και τα ξενοδοχεία στην Ευρώπη να έχουν αναπληρώσει το χαμένο έδαφος επιστρέφοντας σε προ-πανδημικά επίπεδα, το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι στραμμένο και σε αυτή την κατηγορία, με την Ελλάδα, λόγω των θετικών προοπτικών του κλάδου και το 2024, να συγκεντρώνει επίσης αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον», σύμφωνα με τον κ. Luke Dawson, επικεφαλής Διεθνών Aγορών και περιοχής ΕΜΕΑ (Ευρώπη- Μέση Ανατολή και Αφρική).

Με βάση τη σχετική ανάλυση της Colliers Greece, από τον καταγεγραμμένο όγκο συναλλαγών στη χώρα μας την περίοδο 2022- 2024 με βάση τις γνωστοποιηθείσες συναλλαγές των 472 εκατ. ευρώ στις κατηγορίες των 4 και 5 αστέρων, η συντριπτική πλειονότητα, το 92%, αφορούσε resorts και ένα μικρό ποσοστό, μόλις 8% αστικά ξενοδοχεία.

%CE%A3%CF%84%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B9%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF %CE%BF%CE%B8%CF%8C%CE%BD%CE%B7%CF%82 2024 02 11 11.44.55%E2%80%AF%CF%80%CE%BC

Στα ξένα ονόματα που προχώρησαν σε αγορές τα τελευταία χρόνια είναι, μεταξύ άλλων, οι Χένρι Χόλτερμαν (για το Corfu Palace στην Κέρκυρα), Πωλ Ρίτσαρντ Κόλσον (για τα δύο Aks στο Πόρτο Χέλι), Αzora Group (για το Sheraton Rhodes), HIG (για τα resorts σε Κρήτη και Αττική), Goldman Sachs (για τα ξενοδοχεία στη Χαλκιδική), Monterock (για το Kensho στη Μύκονο) κ.ο.κ., ενώ στους εγχώριους ομίλους περιαλαμβάνονται τα ονόματα των ομίλων Mήτση, Χατζηλαζάρου- Η Hotels, Prodea, Intracom κ.α..

Ξένα brands

Ακριβώς οι καλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού φέρνουν και μεγαλύτερη όρεξη από τα ξένα brands για περαιτέρω επέκταση τόσο στην ελληνική πρωτεύουσα όσο και στην Περιφέρεια: «Η τάση για την έλευση ξένων brands έχει ενισχυθεί και επεκταθεί ευρέως τα τελευταία χρόνια και πολλά νέα έργα βρίσκονται σε σχεδιασμό ή και υπό κατασκευή. Παρόλ’ αυτά, τα επώνυμα ξενοδοχεία δεν αντιπροσωπεύουν συνολικά παρά το 9% του αποθέματος των ξενοδοχείων υψηλών κατηγοριών, κυρίως 5* και 4*», σύμφωνα με τον κ. Βασίλη Φωτόπουλο, υπεύθυνο ξενοδοχειακού κλάδου της Colliers Greece. Πολλά νέα έργα βρίσκονται σε σχεδιασμό ή και υπό κατασκευή με την τάση για τις αφίξεις ξένων brands «να έχει επίσης οδηγήσει στη βελτίωση του εγχώριου ξενοδοχειακού προϊόντος και να έχει προσελκύσει περισσότερο εύπορο τουριστικό κοινό που αναζητά  υψηλότερων προδιαγραφών, πολυτελή διαμονή και υπηρεσίες».

%CE%A3%CF%84%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B9%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF %CE%BF%CE%B8%CF%8C%CE%BD%CE%B7%CF%82 2024 02 11 11.44.14%E2%80%AF%CF%80%CE%BC

Με βάση την ανάλυση της Colliers Greece, γενικότερα ισχυρή παρουσία στη χώρας έχουν διεθνή ονόματα όπως αυτά της Marriot International (The Luxury Collection, Autograph Collection, W, Marriott, Moxy κτλ.) με παρουσία σε πάνω από 30 ξενοδοχεία και resorts, η Accor (Novotel, Sofitel, Ibis MGallery), η Hyatt (Grand Hyatt, Alua Hotels, Hyatt Regency κλπ.), οι Hilton και οι Intercontinental, οι Wyndham, Radisson κ.α.. Επιπλέον, υπάρχει μια σειρά από εγχώριες, επώνυμες αλυσίδες,  οι οποίες έχουν παρουσία και στο εξωτερικό,  όπως oι Sani Ikos, Domes Resorts, Atlantica κ.α. ενώ μεγάλο αποτύπωμα σε κορυφαίους προορισμούς ανά την Ελλάδα έχουν και εγχώριοι όμιλοι όπως οι Grecotel, Mitsis, Electra Hotels, Διβάνη, H Hotels, Amalia κ.α.. «Ιδιαίτερα σημαντική θέση κατέχει και η TE.MEΣ Α.Ε. στη διαχείριση επώνυμων ξενοδοχειακών συγκροτημάτων μικτών χρήσεων, σε συνεργασία με μεγάλα διεθνή brands, έχοντας δημιουργήσει νέους τουριστικούς προορισμούς (όπως το πολύ γνωστό Costa Navarino στην Πελοπόννησο) ή σχεδιάζοντας νέες ξενοδοχειακές μονάδες παγκόσμιας φήμης στην Αθηνά, με τη ριζική ανακαίνιση του πρώην Hilton αλλά και την επένδυση στο Ελληνικό», αναφέρoυν οι αναλυτές της Colliers Greece.

Η νέα τάση για περισσότερο «επώνυμο» προϊόν, «έχει ακόμη δημιουργήσει την ανάγκη και στους εγχώριους ομίλους να αναζητήσουν συνεργασίες με διεθνή brands του εξωτερικού προκειμένου να διατηρήσουν ανταγωνιστική θέση στην αγορά, προσελκύοντας ανάλογο κοινό από το εξωτερικό και από αγορές όπως η Βόρεια Αμερική, η Μέση Ανατολή, η Ασία και φυσικά η Βόρεια Ευρώπη.

Είναι φανερό, ότι υπάρχει  χώρος, διεθνής ζήτηση και κεφάλαιο, καθώς και η δυναμική για τη δημιουργία και είσοδο περισσότερου επώνυμου (branded) ξενοδοχειακού προϊόντος στην ελληνική αγορά. Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι η δυναμική αυτή, δεν αφορά μόνο brands στις ανώτερες κατηγορίες, αλλά και γενικότερα ‘’branded’’ προϊόν ώστε να απευθύνεται όχι απαραίτητα σε εύπορους επισκέπτες, αλλά στους ταξιδιώτες μεσαίων εισοδηματικών κριτηρίων, καθώς και νέους (GenZ) οι οποίοι αναζητούν την τουριστική εμπειρία και τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής».

You may also like

Comments are closed.