ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

ΠΑΤΡΑ: ΔΕΝ ΑΝΕΚΑΜΨΑΝ ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ – Χρωστούν… 80% ταμείο, 73% εφορία, 48% ρεύμα!

Facebook
Twitter

 

του Αχιλλέα Ροδίτη (από εφ. Πολιτεία)

Στοιχεία που σοκάρουν, αναφορικά με την οικονομική καθίζηση που έχουν υποστεί μικρομεσαίοι του λιανεμπορίου και επαγγελματίες, δίνει στη δημοσιότητα μέσω της «Πολιτείας» ο εκπρόσωπος στην Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας στην Πελοπόννησο, τα Ιόνια νησιά και τη ΝΔ Ελλάδα, Γιώργος Βαγενάς.

1ο θέμα ΒΑΓΕΝΑΣ 1

Επισημαίνει ότι οι έμποροι «ζουν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, παραθέτει τα στοιχεία, και συγκεκριμένα:

«80% των εμπόρων χρωστά στο ταμείο του, 73% των εμπόρων χρωστά στην εφορία, 48% χρωστούν στη ΔΕΗ για το ρεύμα το οποίο διατηρούν ενεργό πληρώνοντας έναντι, 38% χρωστούν σε ενοίκια και ειδικότερα το ποσοστό αφορά συναδέλφους οι οποίοι δεν έχουν μπορέσει να πληρώσουν όχι ένα, αλλά πάνω από δύο με τρία ενοίκια».

Το τελευταίο, μάλιστα, στοιχείο παραπέμπει και επιβεβαιώνει πλήρως το πρόσφατο ρεπορτάζ της «Πολιτείας» που έκανε λόγο για ραγδαία αύξηση των εμπορικών καταστημάτων που τον τελευταίο καιρό αλλάζουν διεύθυνση, καθώς οι ιδιοκτήτες τους προσπαθούν να βρουν διέξοδο μέσω άλλης πιο φθηνής στέγης, είτε σε κάθετες οδούς του κέντρου της Πάτρας, είτε ακόμα και με μεταφορά της επιχείρησής τους σε συνοικίες.

«Αν η κατάσταση συνεχιστεί ως έχει, όσο περνά ο καιρός θα βλέπετε στη θέση εμπορικών να ανοίγουν καταστήματα παροχής υπηρεσιών και εστίασης», επισημαίνει ο κ. Βαγενάς και παραπέμπει στις λίστες των επιμελητηρίων όπου υποστηρίζει ότι οι διαγραφές επιχειρήσεων είναι συνεχείς.

 

ΠΤΩΣΗ ΤΖΙΡΟΥ ΚΑΙ ΣΕ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ – ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

1ο θέμα για ΜΟΤΟ 1

Αξιοσημείωτη επίσης είναι η διαπίστωση, βάσει επίσημων στοιχείων της ΕΣΕΕ, ότι η πτώση της κίνησης δεν οφείλεται στους μεγάλους ανταγωνιστές των «μικρών» εμπόρων, δηλαδή στις διαδικτυακές πωλήσεις και στα μεγάλα πολυκαταστήματα. Και αυτό διότι τα στοιχεία για την τρέχουσα περίοδο αλλά και για την περυσινή χρονιά είναι επίσης πτωτικά όσον αφορά τον τζίρο, τόσο από αγορές προϊόντων μέσω ίντερνετ, όσο και από την κίνηση σε καταστήματα πολυεθνικών εταιρειών. Συγκεκριμένα, οι αγορές διαδικτύου για το έτος 2023 έκλεισε με πτώση της τάξης του 30%.

 

ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Οι μικρομεσαίοι έμποροι είναι από τους πρώτους που εισπράττουν την αδυναμία των νοικοκυριών να καταναλώσουν πέραν των απολύτως βασικών αγαθών πρώτης ανάγκης, δηλαδή των τροφίμων. Το διαπιστώνουν με τον χειρότερο τρόπο στην τρέχουσα περίοδο των εκπτώσεων καθώς τα στοιχεία καταδεικνύουν πτωτικούς τζίρους στα εμπορικά καταστήματα, παρότι οι εκπτώσεις που προσφέρουν μπορούν να χαρακτηριστούν από πολύ καλές έως και «γενναίες». «Δεν αποτελούν δέλεαρ λόγω έλλειψης επαρκούς εισοδήματος», επισημαίνουν οι έμποροι.

«Είναι τεράστια η προσφορά σε εκπτώσεις, τα καταστήματα έχουν κάνει ό,τι καλύτερο μπορούσαν, αλλά, δυστυχώς, δεν υπάρχει ζήτηση», δηλώνει ο πρόεδρος της Ο.Ε.Ε. Πελοποννήσου και ΝΔ Ελλάδας, Γιώργος Βαγενάς. Το χαρακτηρίζει πάντως ως «αναμενόμενο» αφού, όπως είπε, «έχω… φαγωθεί εδώ και καιρό στην ΕΣΕΕ να φωνάζω πως επιβάλλεται αλλαγή του εκπτωτικού πλαισίου διότι δεν είναι δυνατόν ο κόσμος να ‘χει χρήματα να διαθέσει για ψώνια αμέσως μετά τις γιορτές».

 

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top