Πατρών – Πύργου: «Σε καιρό κρίσης, για ποια διόδια μιλάνε;»

Facebook
Twitter
Μάλλον, είναι θέμα που μ’ έναν τρόπο θαμπώνει τους επικοινωνιακούς πανηγυρισμούς των ημερών για την ανακατασκευή της Πατρών-Πύργου. Και γι’ αυτό, εν πολλοίς, αποσιωπάται. Μιλάμε για την προοπτική των διοδίων που πρώτη έφερε στον δημόσιο διάλογο η «Πολιτεία». 

ΠΡΩΤΗ Η «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» ΤΟ ΕΦΕΡΕ ΣΤΟ ΦΩΣ

Ήμασταν εμείς που αποκαλύψαμε δυο στοιχεία, στο φύλλο μας μετά τα Χριστούγεννα:

  • Πρώτον, ότι στο νέο δρόμο θα ισχύσουν διόδια με κόστος 0,064 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Άρα, η απλή διέλευση απ’ την Πάτρα έως τον Πύργο θα κοστίζει (για τα επιβατικά Ι.Χ.) 4,8 ευρώ. Και μ’ επιστροφή 9,6 ευρώ, ποσό απαγορευτικό για εργαζόμενους, εκπαιδευτικούς, αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και σμηνίτες της Αεροπορίας, συγγενείς ασθενών στα νοσοκομεία της Πάτρας κ.ο.κ. που καθημερινά θα χρησιμοποιούν τον δρόμο. 
  • Δεύτερον, οι σταθμοί διοδίων θα τοποθετηθούν, «μετωπικά» στο Μιντιλόγλι (13Ο χιλιόμετρο) και στην Κυλλήνη. Και δυο «πλευρικοί» σταθμοί σε Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα.

Η «Πολιτεία», λοιπόν, επιμένει. Και καταγράφει σήμερα τις αντιδράσεις που ακολούθησαν. Με αφετηρία το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ μας. 

Η κεντρική φωτογραφία αναφέρεται στην τελευταία κινητοποίηση των Δήμων (και άλλων φορέων) που βρίσκονται κατά μήκος της οδού. Στο βήμα, κάπου στα Καμίνια, είναι ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης. 

«ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΑ ΧΕΡΙΑ»

Τότε κύριο αίτημα ήταν ν’ απεμπλακεί η κατασκευή του «Δρόμου του Θανάτου». 

Η απεμπλοκή επετεύχθη (με σφραγίδα της Κομισιόν) και όπως έχει πει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής πολύ σύντομα ξεκινά το έργο, προσαρτημένο στην «Ολυμπία Οδό».

Μάλιστα, είναι πολύ πιθανόν η έναρξη των εργασιών -μέσα στον Φεβρουάριο- να συνοδευτεί με παρουσία στην περιοχή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη όπως, πάλι πρώτη, είχε γράψει απ’ τον Νοέμβριο η «Πολιτεία».

Αλλά, η παράμετρος των διοδίων παραμένει «αγκάθι». Ο δε δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, μιλώντας με συνεργάτες του προ μερικών ημερών, έχει πει ότι ο Δήμος της Πάτρας δεν θα δεχθεί ο ανακατασκευασμένος δρόμος να υπόκειται σε διόδια, επιτρέποντας διελεύσεις μόνο στους έχοντες την οικονομική δυνατότητα. 

Η πιο συνηθισμένη φράση του είναι ότι «δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια». Και ότι ο Δήμος θα ηγηθεί κάθε προσπάθειας που θα συντείνει στην κατάργηση των διοδίων. 

ΜΥΛΩΝΑΣ: ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ ΣΤΑΘΜΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΣ 

Η «Πολιτεία», επίσης, πρώτη κατέγραψε τις αντιδράσεις του δημάρχου Δυτικής Αχαΐας Σπύρου Μυλωνά. Και την σθεναρή άποψη του ότι δεν θα πρέπει αν προβλεφθεί σταθμός διοδίων που να τέμνει τον Δήμο και να τον χωρίζει απ’ την «ενδοχώρα» του με την Πάτρα. 

Ο ίδιος επιμένει και σήμερα ότι «δεν πρέπει να υπάρχει σταθμός στην περιοχή μας για να μην προστεθεί ένας ακόμα συντελεστής κόστους στην χειμαζόμενη Δυτική Αχαΐα. Παρόλα αυτά, η νέα εθνική οδός Πατρών-Πύργου είναι ένα σημαντικότατο έργο υποδομής για την περιοχή μας. Παρέχει τη δυνατότητα μετακίνησης, γρήγορα και με ασφάλεια, παράλληλα δε αποτελεί έναν ουσιαστικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης του τόπου μας».

«ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΑΚΡΙΒΑ ΔΙΟΔΙΑ» 

Η «Πολιτεία» πάει και λίγο νοτιότερα. Και καταγράφει την άποψη του δραστήριου δημάρχου Πύργου Τάκη Αντωνακόπουλου, έτσι όπως διατυπώθηκε σε ρεπορτάζ της εφημερίδας «Πατρίδα». 

Σταχυολογούμε την απάντηση του: «Είμαστε άνθρωποι του ρεαλισμού και των πραγμάτων. Δίνουμε αγώνες για έναν Πύργο πρωταγωνιστή και για μια δυναμική πρωτεύουσα. Κάναμε αγώνες για την εθνική οδό ΠύργουΠατρών, για την οποία τελικά δικαιωθήκαμε και τώρα ζητάμε να μην το πληρώσει ο λαός από την τσέπη του με τα ακριβά διόδια. Τέλος ζητάμε το έργο να είναι ΠάτραΠύργοςΑρχαία Ολυμπία και να μην σταματήσει δέκα χιλιόμετρα έξω από τον Πύργο». 

Μένουμε στην ίδια περιοχή. Και καταγράφουμε την αντίδραση του δήμαρχου ΑνδραβίδαςΚυλλήνης Γιάννη Λέντζα. Ο οποίος λέει ότι «η Ολυμπία Οδός είναι ένα έργο που έπρεπε να έχει ξεκινήσει χθες και η περιοχή μας έχει πληρώσει βαρύ φόρο αίματος σε αυτόν τον δρόμο. Όμως, θεωρώ πως η ασφάλεια των συνδημοτών μας δεν πρέπει να εντάσσεται σε οποιαδήποτε οικονομικά δεδομένα. Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε καιρό κρίσης, και ειδικά η περιοχή μας που έχει πολλές εμπορικές συναλλαγές με την Αχαΐα, να πληρώνουμε διόδια για 40 χιλιόμετρα που είναι η Πάτρα». 

Η γενική εικόνα, όπως την καταγράφει η «Πολιτεία», είναι ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν προτίθεται να δεχθεί αβασάνιστα την προοπτική των διοδίων. Και επίκεινται πολλές αντιδράσεις. 

ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΓΙΑ 23 ΧΡΟΝΙΑ 

Όπως, δε αναφέρεται στην κυρωμένη σύμβαση, που είναι σε γνώση της «Πολιτείας», το έργο, θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022, με χρόνο κατασκευής τους 40 μήνες, όμως τα πρώτα 56 χλμ.ξεκινώντας από τον Πύργο- θα δοθούν σε κυκλοφορία πριν τους 35 μήνες. Ο νέος άξονας των 75 χιλιομέτρων θα έχει θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα, 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό».

Με τη συμφωνία αυτή, ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει, εκτός της κατασκευής, τη λειτουργία και τη συντήρηση του δρόμου για 23 χρόνια, απαλλάσσοντας έτσι το δημόσιο από επιπλέον έργα συντήρησης.

Στις λεπτομέρειες της σύμβασης που είδε η «Πολιτεία», αναφέρεται και ότι «ρυθμίζεται η απαλλαγή από την καταβολή διοδίων τελών των οχημάτων που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα και χρησιμοποιούνται από Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) ή αναπήρους πολέμου για την μεταφορά τους, όταν αυτοί επιβαίνουν στο όχημα και φέρουν Δελτίο Στάθμευσης Α.ΜεΑ. ή Δελτίο ειδικής ταυτότητας αναπήρου πολέμου».

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή